Teraniaya . .

hai peeps!! semoga hari ini menjadi lebih baik dari semalam ;) *mentang2 hari nie puase, terus cakp yang baik2 jek *  hari ini aku nak share sikit tentang TERANIAYA, aku ada pengalaman nak share dengan korang, sebelum nie aku pernah kerja kat taska , so kat situlah aku kenal kawan2 baru , mase tue pekerja kat situ masih tak ramai lagi, jadi aku ade baik dgn sorang akak nie, selama berapa bulan aku keje kat situ dia lah yang paling baik dgn aku. tapi berapa bulan jek baik, tapi lepas tue kami mula renggang, kami renggang di sebabkan pekerja baru ini perkerja baru aku gelarkan dia  B, kira si B ini ade sifat iri hati sikit dgn aku, aku pun tak tau sebb ape dia iri hati dgn aku. Aku pun tak nak mengaibkan perangai si B nie. Cume aku nak ckp mulut si B nie macam *%#@&^$ korang paham2 je  lah mcm mane,. dia boleh buat cerita kat bos n akak nie lar, padahal kenal ngn aku pun tak boleh buat cerita buruk2 kat aku. 

Masa bulan 12 taun lepas adalah bulan paling kritikal sebb kiteorang da mula tak bertegur sapa, korang bayangkanlah kite jadi puak2 , aku yg dulu baik dgn akak nie jadi x baik, aku kalau dah sakit hati nak senyum mmg tak laar. aku ckp betulah keje kat taska la paling penat , boleh bayangkan diorang depan bos buat keje, belakang bos hampehhh. pastu akak lg sorang nie mulut dia boleh tahan jugak,oke aku bg dia name si C, org kg aku jugak opssss!! Si c nie sebelum keje kat taska dia memg kawan bos pun kira dah kenal lame lar. disebabkan dia nie konon2 kawan bos , jadi ape yg dia ckp bos jadi percaya lah. kat taska tue ade dua puak , akak tue geng dgn si A n Si C tue, aku pulak dgn member aku lg 2org nie,.si A ngn B nie mmg kamceng ler, mane tak kamceng mulut same level hoho.

Nak dijadikan cerita exbos aku ajak aku anta flyers kat taman baru tue, jadi aku g la ngn geng2 aku nie , pastue da bape minggu aku dgr ade org fitnah ckp aku buang flyers tue kat tong sampah what de hell! mmg sabar aku da tahap highest la, mmg nak meletup la dibuatnye, So aku ambil keputusan aku berhenti kerja, aku berhenti kerja bukan sbb aku salah ke ape, tapi disebabkan aku dah tak tahan dgn situasi mcm tue, lagi satu disebabkan gaji, aku xnk ckp pasai gaji sbb biarlah rahsia. exboss aku nie kan suke dgr ckp orang , si C & B la yang hasut2 exboss aku nie, geng aku yg lg sorang tue pun kene fitnah jugak jadi dia pun berhenti saing aku jugak.  waa bersorak la geng lagi 1 dengar aku & geng aku berhenti.

Selepas berhenti sebulan jugaklah aku tanam anggur kat rumah tue  hee , memula family aku mmg marah lah, tapi lelama mereka faham masalah sebenar, MR.s lagi lah dia jadi stress dgn aku sbb setiap hari aku ngadu ngn dia nak keje ape yer, nak keje ape yer . .hihi  aku pun tak taulah duduk rumah boleh sress tau sbb tak tau nak buat ape, aktiviti aku kat umah mase tanam anggur  tidur, kemas2, masak, tgk tb  dan esok2nye mcm tue jugak. Aku jadi stress sbb ramai tanye nape berhenti, aku mlas nak menjawab sbb panjang ceritanye. Orang kalau duduk rumah makin naik badan yang aku pulak susut badan , mebi sbb stress dgn pengalaman tue. Ma.su aku ckp lupekan hal tue, mulakan buku baru, mebi tue adelah pengalaman supaya kite lebih berhati2 dgn manusia nie. 

Alhamdulilah selepas sebulan tanam anggur kat umah, kawan aku yang teeja tue tolong aku carikan aku kerja, dia pun stress dgr aku asyik ckp nak kerje2 hahah, terima kasih yer yunk sbb carikan aku kerja.  sekarang dah 4bulan aku kerja kat tempat baru nie, bos pun oke ;)

Tapi kan baru2 nie ade parents budak yang kat taska dulu call aku, dia cerita taska dah tak mcm dulu lagi, maksud dia mcm tak besh, pekerja pun dah takde sgt, menurut yang aku dgr lagi parents tue cerita  ramai parents da tukar anak2 mereka ke taska lain. Tapi yang aku tak boleh blah exboss aku add aku kat FB n dia inbox aku dia ajak aku keje balik dgn dia , n dia ckp lupekan perkara yg dulu,...waa senang2 jek lupekan yek, sori la yer exboss sy akan egt smpai bila2 sbb kalau luke kat kulit bila dah baik dan jadi parut tak akan rase sakit tapi kalau terluka di hati  akn berparut dan boleh terluka balik, sakitnye tetap akan ade  .  Yang aku tau lagi si B n C dh tak kerja lagi kat situ. 

Aku percaya doa orang teraniaya mmg makbul sbbnye aku dapat lihat sendiri mcm ne keadaan mereka sekarang, bila semua dah jadi baru nak minta maaf , sebelum nie kenapa tak fikir dulu.Aku tetap maafkan diaorang tapi aku kalau boleh tak nak jumpe langsung diaorang.


*Alhamdulilah dgn kehidupan aku sekarang dikelilingi orang yang baik2 ;)  tapi tak tahulah kalau ade musuh dalam selimut, bersangka baik oke :)

Terima Kasih Sudi Baca :)

3 comments:

Apple said...

tak paham kenapa ada sikap membenci walau saling keja tmpt sama. Huhu.. Ada kawan sy, kawan serumah dia tak suka dia. Walhal dialah yang tiap ahri bersihkan laman, buat kerja mereka masa kat u.
Semoga berjaya dengan kerja baru Jd geng tu camne lak? Ikut keje tmpt sm ke?

cikeyrah said...

kan..mcm tue la situasi saya,,geng saya dia keje tempat lain ;)

Che Rosliza Che mat said...

Banyakkan bersabar dengan orang perangai camtue...

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.