Misi Sudah Bermula

 salam ramadhan semua, pagi tadi korang sahur ape? aku pagi tadi sahur nasi goreng daging, ayam kicap , ayam kari & telur goreng. Ma.su aku pukol 4 dah bersilat kat dapur, aku just buat air jek hehehe aku kalau sahur tak ada selera nak makan nasi, kalau makn sikit jek, padahal sahurlah yang kena makan kan sbb untuk tenaga di siang hari, aku kalau masuk jek bulan ramdhan nasi aku tak bape minat, aku lebih berminat dgn kueh-muih. 

Misi aku hari ini dah bermula, iaitu khatam al-quran , tadi lepas subuh aku da baca, nnt zuhur baca lagi..hei, korang jangan egt mase bulan puasa jek yer aku baca quran, tak bulan puasa pun aku baca tau..huhu aku harap sebelum raya dapat khatam. kebiasaan lepas solat aku bace 1 muka surat tapi masuk bulan ramadhan aku memperbanyakkan muka surat. jadi sempatlah aku nak khtam , insyaAllah.

aku ingat ptg nannti nak buat puding untuk bebuka nanti, buku resepia aku dah beli tau..hihi aku kalau nak masak suke tgk resepi, kadang2 jadi kadang2 tak jadi hee.

nota mulut : Kelebihan bulan Ramadan dan keagungannya dengan adanya malam Lailatul Qadar yang dirahsiakan, sehingga mendapat keampunan dan pahala serta darjat dan darjah tertinggi bagi orang yang berjaya mendapatkan malam Lailatul Qadar dengan dipenuhi amal ibadah dan bertaqwa kepada Allah, disamping sembahyangnya yang sunat , istiqfar, tasbih dan berzikir sepenuhnya.


Terima Kasih Sudi Baca :)

1 comment:

~MiZz Atie ZieYa~ said...

zieya sahur nasi kandar..heee

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.