Pandai Masak Umur Berapa

Assalamualaikum

Semoga hari ini lebih baik dari semalam :) , Sejak2 nie aku tidur lena sebab kan musim hujan jadi kalau malam rasa sejuk jek hee  Semalam baru lepas perang dgn MR.s , tapi arini dah oke dah hee biasalah bukan Syakira kalau tak gado heheh .

Berbalik pada tajuk diatas, aku buat entry untuk adik aku heheheh sekarang dia tgh cuti sem jadi dia tgh syiok belajar masak, hee dia baru umur 18 tapi baru pandai masak2 nie, tak apelah belajar sesikit. Tapi yang aku tak boleh tahan minggu nie 3 ari berturut2 dia masak bubur ayam & sambal tumis. Aku nak tergelak jek, pagi dia masak bubur & smabal tumis jek. Tu yang aku cakap semalam masak lain, naik jemu pulak makan, dah la paksa aku makan sambal tumis dia, suruh komen. Bila aku coment dia marah..adoyai :P



Sumber google

sumber google

Pagi tadi sebelum aku pergi kerja, aku usik dia, tak nak masak bubur & sambat tumis ke ari nie ekekekke :D . Adik aku yang nombor dua nie agak tidak suka memasak,  dari family kami perasan adik aku nie lebih suka mengemas rumah, korang kalau nak kemas rumah boleh la panggil dia kompem bersih, tapi nnt jangan menangis pulak sebab brg korang akan dikumpul di tong sampah hahahhaha aku kalau lepas dia kemas mesti aku mengamuk sebab dia kalau kemas , semua brg aku yang aku masih guna pun dia sumbat dlm plastik samapah, mau aku tak meroyan.. eh cerita lain pulak. heheh

Kalau aku pulak umur 10 tahun aku dah pandai masak, tapi tak ada lah masak yang berat2 . Masa umur 10 tahun mak aku dah ajar aku kat dapur, ajar mcm mana nak masak nasi, nak goreng telur. Masa umur 12tahun aku dah mula pandai masak mcm berat sikit iaitu sardin hehehe , selain tue aku dah pandai siang ikan, tapi sorry to say aku sampai sekarang tak pandai siang ayam huuuu  Tapi aku sedih tak sempat nak belajar masak asam pedas dgn arwah mak aku, sebab asam pedas arwah mak aku mmg sedap sangat, air tangan ibu kan mmg sedap tiada tandingan nye :) Tapi Pa.usu aku cakap aku mcm arwah mak aku pandai memasak, yang aku perasan pak.usu & mak.usu aku suka makan lauk Asam Pedas & sambal belacan aku :)

Kalau korang pulak pandai memasak umur berapa?

Mahu BW ke rumah korang kejap lagi :)

Terima Kasih Sudi Baca :)

11 comments:

Cik Zaniff said...

xingat plak umoq bpe..hihi..sdar2 dh xpandai masak..hihi

Mieya Atiera said...

Nampaknya, Mieya sebaya la dgn adik akak. lepas habis SPM, terus je Mieya belajar masak.

teratak hati said...

Kalau msk nasi dn goreng telur mmg skolah rendah lg dh pndai..tp tu je la tau smpai besar pun..sbb duk asrama tk smpt nk bljr msk..bile dh msuk u duk rmah sewa ngan kwn2 baru la nk bljar masak..

are_lin@yu said...

rjinnya keyrah msk...hehe

PinkUmmi said...

akak reti masak since skola menengah...dh kawen bru terror sket masak2 nih

Chic Na said...

bagusnya kecik2 dah pandai masak. cik na pandai masak lepas habis belajar, tp siang ikan mmg tak pernah. hehe..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

akak lepas kawen baru pandai masak dik oiii...seyes cakap ni dulu akak tau makan jer haha

Hanif Idrus said...

Kecik2 dah pandai masak...dahsyat..

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

hahaa.. umur 5 tahun pdai msak megi ;)

Eiqa Almond said...

Kalau eiqa sejak dari tadika minat memasak :)
Sama lah kite adik kedua pun x berapa nk minat masak2x nie..
Kirim salam dekat adik yg umur 10 tahun tu yee.
Cakap dia delivery sikit bubur ayam dengan sambal tumis, ehhehee

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sedap bubur makan dengan sambal. nyum2 :)

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.