Main Masak- Masak

Assalamualaikum 

Salam Hari isnin uollsss, hari ini birthday ma.su aku yang ke 37 tahun, k ma.su nora doakan semoga ma.su panjang umo , dimurahkan rezeki & bahagia bersama keluarga hingga akhir hayat. Aku tak sempat lagi nak beli hadiah utk ma.su aku, sebab ma.su aku nie ape yang kiteorang nak bg semua dia dah ade hihihi so ingat nak bagi buku jek, ma.su aku nie suka membaca. :) 

Masa hari sabtu lepas aku teringin nak makan bubur dengan telur masin, sayur kangkung , sambal gorek, kacang & ayam di siat2. bagi merealisasikan tekak aku nie, aku pun gigih balik kerja pergi kedai beli apa yang tak ada, sampai jek rumah terus berkungfui dengan periuk & kuali hee  
Bubur nie aku msak just letak halia, garam & stock ayam jek. Lagi sedap kalau letak air rebusan ayam :)


Yang belah kanan itulah sambal gorek aku, kira sambal warisan dari family arwah mak aku, bahan2nya simple jek. korang hanya perlu

1. ikan bilis
2. lada kering
3. bawang besar
4. sedikit gula

korang goreng semua bahan2 dekat atas tue, gula jangan pulak korang goreng hehehe Selepas goreng, korang tumbuklah smpai lumat, pehhh sodap , tapi tak tau lah tekak korang mcm ne kan :)


 Kangkung goreng belancan, tapi aku buat terlebih kuah sebab adik aku suka yang berkuah sikit.

Lepas siap semua, aku terus makan , tak tahan woo tengok benda nie semua hehehe makan panas2 mmg sedap sangat lagi masa tue nga hujan ..pehhh sodap nye.

Pada Hari semalam pulak aku, teringin nak try makan puding roti so aku menggoogle lar resepi tue, so cubaan pertama aku agak so so jek, 


Masa dalam oven agak gebus jek, tapi dia gebus seketika jek, bila dikeluarkan terus kendur jek hehhehe


bahagian atas mcm terhangit sikit, mebi sebab aku terlama masak kot, kalau ikut resepi 30 min jek, tapi aku set 45 min, acaner tue hehehe so ni la hasilnya, hitam2 manis heee


Aku makan dengan sos kastard, yang sos tue aku lupa nak snap..hee adik2 aku cakap oke jek hee, tapi aku makan sekali jek sebab kalau yang aku masak mmg aku kurang sikit hehe

Okaylah aku nak sambung buat kerja nie, aku nga geram dengan skynet, sampai sekrang aku tak sampai brg aku ,errr geram pulak aku >,<




Terima Kasih Sudi Baca :)

11 comments:

nur anis said...

wahh..pandai masak..:)

Ctie Anis Nisa said...

sambal gorek tu kat umah akk panggil sambal toktok..fav akak tu,lagi2 kalau pedas..lapar pulak tibe2,waktu lunch lame lagi..huhu..

Chic Na said...

wah semuanya makanan. gulp!! terliur. :)

Haruno Hana 하나 said...

bestnya pandai masak x) Hana baru berjinak2.. hehe.. bubur ayam + puding roti = faveret!

are_lin@yu said...

sedapnya tgk..rjin msk eh..hehe

Mieya Atiera said...

Wahhh, nampak macam sedap. Lagi-lagi time hujan tengok nya, terliurrr woahh

Mrs Velentine said...

sedapnya..dh boleh kawen ni..hehe

Niesa said...

terliur tgk bubur awak...bagus2..ciri2 isteri mithali ni..hehe.. :P

PinkUmmi said...

man masak masak ye..nmpak sedap..bg akak sket..nk rase...

syiela said...

pandai keyrah masak..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

jelesnya tengok orang pandai masak. akak malu akak malu tak terer masak..

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.