Assalamualaikum
Hari ini aku nak lepas geram sikit, biasa kite dengar CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT kan , tapi bg aku lah CUSTOMER IS NOT ALWAYS RIGHT , kenapa aku cakap mcm tue, sebabnya customer atau pelanggan kadang2 tak paham dengan masa kite. Panas jek hati aku nie tadi >,<
haihh suke tau buat aku marah2 nie, mcm ne ea nak cter, tertiba jadi blur pulak, mcm nie tadi tgh hari aku pergi pejabat pos utk pos parcel, buat roadtax & pos surat2 ma.su aku. Nga syok aku beratur , tertiba ade seorang hamba Allah nie & wife dia tertiba jek panggil aku, jap aku buat dialog nya
12.45p.m
Pak.cik :: nie qira yer yang jaga kaunter tiket bus kat insurans tue
Aku : yer, kenapa
Pak.cik : boleh tak balik office kejap , saya nak beli tiket sekarang.
Aku : tak bolehlah, sebab saya nga ade urusan kene settle kan dulu, kalau pa.cik nak beli, datanglah pukul 2.00pm , sebab pukul 1.00 mmg waktu rehat saya lagi satu tak boleh beli tiket on time nnt admin kat pontian marah saya.
Pak.cik : awak nie memang tak boleh tolong & takde timbang rasa yer, mcm mane lah nak maju kalau ade sikap mcm tue ( baca dengan nada marah )
Aku : Masalahnya sekarang saya kene uruskan urusan saya dulu.
pak.cik : tak pe, saya bgtau bos awak. kita hidup tak payah nk pentingkan diri sangat.
Aku : bagilah tau, boss aku kat mekah sekarang nie ( ckp dalam hati ).
Mcm tue la perbualan aku ngn pak.cik tue, mmg sakit hati sangat aku, sebab dia memaksa2 suruh aku balik opis, kalau opis aku tue depan pejabat pos tak pe, nie dah bazir masa aku, lagipun tue dah masa rehat, aku pun nak makan lagi, nak solat lagi. oke siapa yang baca entry nie akan cakap aku berkira, yer mmg aku berkira sekarang, sebab bos aku sendiri cakap, kalau waktu rehat , rehat jek, sebab manusia nie ade setengahnya tak paham bahasa, dah ckp waktu rehat dia tetap jugak nak suruh kita bukak opis. kadang kite solat pun dia siap2 ketuk pintu ni. masa mula2 boleh la beralah tapi lama2 melebih pulak depa nie. Dah terang2 ade tulis kt signboard waktu rehat aku 1.00pm- 2.00pm, tapi tak paham2 bahasa jugak. geram oke!!
Mesti korang tertanya2 kan kenapa ade tiket bus, kat tempat aku nie takde bus stand , bos aku jadi agent bus mayang sari, jadi org tempat aku nie yang nk balik K.L xpayah la nak beli kat pontian , jauh nak g so diaorang beli kat opis aku jek. Kadang2 kalau nak ikut jek kepala customer nie boleh giler tau, belum campur lagi yang menipu, dah booking tertiba tak jadi nak beli, yang rugi semestinya kiteoranglah, baru2 nie ade sorang customer nie, dia nak belikan utk gf dia, aku dah bukak dah tiket, tertiba gf dia call ckp tak jadi, ape perasaan korang msa tue?? pehhh aku punyer nyirap hanya Allah jek tau, nasib baiklah boss aku ade masa tue, kalau tak duit gaji aku nie hbis ganti duit tiket org yang tak jadi beli jek..pfttttttt
okelah dah panjang lebar aku bebel, terus tak de selera aku nak makan..nasib baik ade coklat snicker , nyumnyum hehehehe bg korang la kan , sape yang salah aku ke depa?
9 comments:
ayo! cik keyrah jgn marah-marah..
biasa la tu...kadang sally kat ofis ni pon sama...tp mgkn la dorg ade yg break pukul 12pm-1pm...so,dorg anggap by time dorg mula keja...org lain pon kena keja jugak...
dugaan time koje...senyum :)
Kalau dengan pelanggan kena la sabaq... Tapi dah abih keja.. n terjumpa kat luaq pelanggan tu.. ha time tu la nk balas dendam.. hahaha.. adios..
grangnya pak cik 2..sabar yea keyra
menyirap gak kalau kena tang saya..hihihi...sabar yer..pakchik tu org lama....
Wahhh kalau customer mcm tu agk menyakitkan hati juga kan?
yg tak reti bahasa tu =.="
xpe lah byk2 bersabar..
mmg susah ad org yg tak pentingkan diri ni..
Inilah saya kadang terkilan..orang tua nak kita hormati mereka tapi mereka tak hormati kita....
Sabar yek
sabor sabor.... lagilah tu pakcik kannn...so, jgn betah byk2 sgt, jatuh hukum bedosa plak nanti.
part belikan tiket utk gf tue, boleh ker...booking dulu ehh. haduyaiii...lama dah tak naik bas awam nie
if eyqa kene un agak berapi gak..
macam manggi curry berapi tooo..
slurppp pak cik too kuat2~
memang kena banyak bersabar kalau keja melibatkan customer ni. nak kena jaga hati pelanggan. sabar ye keyrah.
Post a Comment