Pertama kali mencuba

assalamualaikum

Salam hari isnin semua..uwaaaa hari ini aku kerja, nie la nasib kalau kerja swasta, semua cuti dia balun kerja..huhu hari ini bangun tido pun slow jek sebab hati aku rasa MALAS ngehngeh..tapi aku gagahkan juga merempit g opis..hee sebelum sampai opis jumpe kawan aku yang kerja kat one mart, dia tue mcm kakak2 , eh mmg kakak la umo dia dah 28 tahun dah kawin dah.. aku mmg rapat dengan dia..aku kan mmg suka berkawan dengan org dah kawin bayk pengalaman hahhaha eh, ape yang aku merepek nie..

Masa minggu lepas aku try buat pavlova , aku try resepi kat blog seorang akak nie  , alhamdulilah jadi . .gigih aku balik kerja terus ke bandar cari bahan2 pavlova, rupanya senang je eak buat pavlova nie..ecehhh belagak pulak hee aku mula2 mcm tak yakin aku boleh buat sebab aku nie baking membaking nie jarang nak cuba sebab aku pernah cuba buat kek sekali tue tak jdi, terus tak nak buat lagi..matiklah kalau perangai mcm nie hehehe so aku try jugak la buat walaupun dalam hati aku antara yakin ngn tak yakin jek . .huhu siap ckp mcm nie kalau tak jadi , mmg aku tak akan buat lagi hahahha giler psiko nie hahah

layan gambar jek boleh tak heheh kan dah cakap mood nak update ke laut sekrang, harap boleh trima alasana aku* abzlah kene lempang* hahah


nie bahan-bahannya, simple kan..aku beli buah anggurnya malam sebelum nak buat, tengok2 dah tinggal sikit, nie mest adib punyer keje nie ekekek ;P eh, nampk tak lappy aku tue, aku bawa ke dapur sebb nak tgk resepi hehehe


 nie pavlova yang aku dah siap putar..lupa nak snap masa tgh putar..

masa sedang di bakar, masa nie dalam hati aku risau jek tak jadi..tapi bila dalam 35 min gitu aku tgk, waa jdilah heheh

Dan ini hasilnya ;)

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
senyum sampai ke telingaa weh bila tengok menjadi, aku paksa suruh family aku makan, adik sepupu aku siap ckp pasnie buat lag ea rasa mcm ais krim la ka.nora sedappp ceeehhh ko main order  jek yer, pastu esokknya aku bg kawan aku rasa pulak, dia pun cakap sedap hahahah terbangga pulak hee oke ,.Dah boleh kawen nie ngehngeh :P aku nie suka masak tapi tak suka makan masakkan aku sendiri, mcm tak masuk dalam tekak pulak, tapi kalau org lain masak aku laju jek ngapp hahahah



 

 

Terima Kasih Sudi Baca :)

9 comments:

nursuriani said...

nampak macam sedap jer nak satu boleh!!! :)

Chic Na said...

wahh nampak menggoda je keyrah.

lulus! esok boleh kawen. hihi..

THE AUTHOR said...

Percubaan yang berjaya!!!
Tahniah!!!

Cik Ai said...

ermmmm
nmpk terliuh nih,
aritu ada rs mcm nk try buat tp hati rs mcm takut2,takut kang jd lain plak..sapa nk mkn.huhu
nti nk try jugak lah..cik kirah bjaya xkan lah sy x bjaya ye x?haha
ayat perangsang tu :)

Unknown said...

Wah, nie yang tetibe terliur nie bila tngok pavlova

syiela said...

wah keyrah pavlova tu menggoda jiwa akak.. nak sikit :)

tahniah dear... akak tak pernah buat lg pun :)

Unknown said...

nampak sedap.. nyum nyummmm.. fiza tahu makan je.. buatnya tidak.. heheh.. tahniah keyrah ;)

dariilhamkehati said...

apew tuh pavlova ?? hehehe ~

hnahdy said...

weh.. sedapnya. buat lagi nnt bagi kat hana

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.