Cuba Menjadi sebaik Mungkin

Assalamualaikum . .

Alhamdulilah hari ini kita masih diberi peluang untuk bernafas dibumi Allah nie,semoga hari ini lebih baik dari semalam :) Pagi tadi aku bangun pun rasa semangat nak pergi kerja,cehhh selama nie mcm tak semangat jek nak g kerja, normal lah kadang2 aku g kerja rasa mcm tak semangat jek. Tapi sebenarnya kite kene set kat minda kita apa yang kita mahu, tujuan kita kerja untuk ape, kalau kite pergi kerja dengan niat yang tak tentu hala, jadinya kat tempat kerja pun rasa tak tentu hala lah jadinya. Aku cakap mcm nie sebab aku pernah rasa, aku pergi kerja dengan perasaan ke laut, sudahnya kat opis aku xbuat kerja..huhu 

Tiada manusia yang sempurna di dunia, kite tidak terlepas dari silap, jadi kesimpulannya kita perbaiki segala  perkara yang silap kita pernah buat. Mr.s selalu selalu bagi nasihat kat aku, tapi aku jek yang degil xnak dengar heheh Mr.s kuat bebel oke, kalah aku hahha ampunnn banggg tercakap pulak hee. Apa yang dia bebel tue semua pasal nasihat , dia akan tegur ape yang aku salah, tapi aku nie ego, kuat sangat lawan hahaha Nasib baik dia sabar dengan aku, agaknya kalau orang lain dah blahhh da kan. 

Alhamdulilah, Kami dah 4 tahun 'berkawan' , aku xnak cakap couple sebab bagi aku mcm budak2, aku tak kisah org nak cakap aku nie kuno ke apa.Sejak aku kenal Mr.s dia yang bnyak ajar aku untuk bersabar, lagi2 bila bercinta jarak jauh, sabar kene lebih maaa..aku nie dah la kurang sabar sikit, kuikui aku pulak selagi aku tak dapat ape yang aku nak , aku dok berzikir jek kat telinga dia yang aku nak jugak hahhah tue yang anginnn jek dia ngn aku hahahha sungguh mcm budak2 kan hehehe

Tapi Mr.s even dia marah2 sebab aku nak tue la nak nie lah ngalahkan org dah kawin, dia akan tunaikan jugak, hee aku xnak cakap ape yang dia bagi aku, biarlah rahsia , sebab brg2 dia bg sangat bermakna bg aku ,aku bukan kisah murah ke mahal .. mesti bila ade org baca entry mesti cakap aku nie kaki kikis , kan kan..tak pe biarlah Allah jek yang tau :)



Kami 'berkawan' bukan untuk habiskan masa, tapi kami ade tujuan iaitu 'Membina Masjid' . Aku & Mr.s Tak nak abiskan masa bercinta nie tanpa tujuan. Dia selalu cakap mcm nie, '' Awk jangan risaulah , kalau dah kahwen, setiap hari awk tengok muka saya'' haa kau mcm tue dia cakap kalau aku ngengada nak ajak dating, rugi wooo kalau kiteorang nak dating habis duet tol &minyak kiteorang,eh bukan kiteorg tapi dia,hehhehe semata2 nak dating, kan lebih baik simpan untuk kawen..heheh betul x abang awk?? kuikuikui
 

Aku harap ape yang kami rancang akan menjadi , kami hanya mampu merncang tapi ALLAH yang menentukan , kami pun sedang rancang untuk ke stage seterusnya :) InsyaAllah aku kan cuba untuk berubah untuk menjadi sebaik mungkin untuk dia <3 . Korang doakan yer semoga ape yang dirancang berjalan dengan lancar yer . . aminnnn :)

 



Terima Kasih Sudi Baca :)

7 comments:

MRS Rongoks said...

sweet ! huhuhu

semoga jodoh keyrah dgn dia berpanjangan . aminnn

Kesuma Angsana said...

so sweet, doakan yg terbaik for u yek

Niesa said...

amin!!!insyaAllah keyrah..semoga jodoh berpanjangan dan semoga bahagia..jgn lupa pos kad jemputan ke sarawak tau! =)

Chic Na said...

bagusnya korang.

moga dipermudahkan segala urusan. ;)

cweet pinky said...

sebijik macam perangai si dia CP , hehehe ~

Fiza Suhaimi said...

Aamiin.. InsyaAllah.. Fiza doakan yang semoga berkekalan.. :)

Nanti jangan lupa jemput fiza.. orang utara tak pernah jejak negeri Johor lagi ni.. heheh :D

Cik Aini said...

amin :)
moga Allah permudahkan segala urusan ;p

psst ! kdg2 depa pnya bebel tu mngalahkan kita yg pompuan kan.hahaha

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.