Keradangan Otot & Sendi

Assalamualaikum 

Selamat pagi semua , semoga hari ini lebih baik dari semalam :)) hari ini aku tak beberapa nak sihat sangat, nak kata demam idok tapi sakit pinggang.

Aku kena sakit pinggang nak dekat seminggu, sampaikan aku nak solat pun mcm nak menangislah bila ruku'. kemuncak sakitnye malam semalam. meleleh air mata aku tahan sakit masa nak tidur :'( . Ma.su aku cakap cuba g check up sebab dia cakap aku belum kawen umur pun muda lagi uollss hee biasanye org yang dah kahwin ada lah jugak sakit pinggang nie kan. En.tunang cakap aku mcm org tua, sangat sentap bila dengar.

Jadi pagi tadi aku nekad ke klinik, untuk pengetahuan korang aku paling x suka pergi klinik xsuka nak makan ubat bagai -_-'' . Nasib baik awal aku pergi jadi tunggu tak lama sangat, bila masuk jek bilik doktor , aku tengok doktor Rodzoh,nasib baik, kalau x kekadang husband dia doktor rashid, kalau dgn doktor perempuan aku tak segan nak tnya2 , i nie kan pemalu ngehngeh =P ,lepas aku duduk ,  dia tanya aku sakit ape, aku ceritalah yg dari pinggan sampai kaki aku rasa sakit sangat2, . pastue aku bgtau doctor memula pinggan jek pastu hari ini kaki pulak dah berjangkit, doktor bgtau kaki aku sakit sebab otot kaki aku menahan posisi aku duduk sebab aku kene duduk tegak sekrang, kalau duduk bengkok kompem menangis uwaaaa bisa oke. jadi secara tak langsung otot kaki pun sakit sebab dia kene jaga posisi aku duduk sekrang.
Aku pun tanya sebenarnye aku nie sakit ape,eh,doktor nie sangat lemah lembut  n lagi satu dia akan nasihatkan  ape yg perlu ambil n tak perlu.doktor bagitau aku keradangan otot & sendi. Salah satunye doktor cakap aku jogging setiap petang just buang lemak jek tapi tidak buat senaman untuk membina otot2, doktor cakap bdn aku nie sebenarnye kurus lembik, otot kecil tapi lemak tebal, ape?? lemak tebal , jadi doktor suggestkan aku buat senaman yoga n buat senaman kuatkan otot. kuatkan otot doktor cakap boleh buat dengan mengankat barang yang berat sikit, ko jangan pulak ankat motor hahahha =P , Selain itu aku nie kekurangan kalsium n protien, yer ape yang doktor cakap betul sebab aku tak minum susu dan tak makan ikan sangat jadi lepas nie kenalah minum susu setiap hari huhu 

 
Dapat mc satu hari tapi aku tak mc pun sebab tak de org nak ganti aku kat opis, sedehhh kan sobs sobs jadi aku dudk jek kat opis, . Tadi doktor tanya nak enject x , aku tanya enject kat mana ? dia cakap kat punggung, ohh no aku  takot enject2 nie hee tengok jarum jek aku dah gigil ape entah lagi nak enject2 pulak yer hihi ,  jadi aku amek pil tahan sakit n lagi satu pil ape entah hehhe.

Bye!



Terima Kasih Sudi Baca :)

9 comments:

AyueJean said...

Semoga cepat sembuh..
kalau AJ mesti amik je injection ni...
AJ ni takut gak jarum tu...
Masa mula2 dia nak cucuk je...
Lepas tu okay dah... =D

hana hadi said...

kena bina otot la sbb nak menampung lemak.hehe lawak je ok

sebenarnya banyak jugak lemak2 makanan yang kita makan hari2 tu terkumpulkan.kena start wat senaman ni

Kesuma Angsana said...

jaga diri & moga cepat sembuh ye

dEdEQ dE wIshEs said...

HEHEHE .. NPE XAMIK JE ENJET KAT BONTOT TU ? HIKHIK

cikeyrah said...

@AyueJean xboleh lahh tgk jarum kompem gigil2 heheh

cikeyrah said...

@hana hadi kann lawak ayatnye hahahah doc tue siap ckp dun worry otot awk x akan mcm sazali ahmad pun hahah

cikeyrah said...

@Kesuma Angsana InsyaaAllah KA . .amin

Nora Karim said...

syafakillah keyrah... patutnya amik je injection tu... cepat sikit hilang sakitnya...

ibuhebat said...

semoga cepat sembuh.. selain exercise, suplemen pun boleh membantu. take care ya :)

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.