Sangat Kesian Dengan Aku

Assalamualaikum

semoga hari ini lebih baik dari semalam ;-) , aku kene kerja oke!!! boss aku sangat lah kedekut kalau bab2 cuti nie, sebab tue kekadang aku mcm nak chawwww jek dari sini, nasib baik dah nak kahwin aku nie penyabar, lagi satu kerja pun susah nak dapat kan. walaupun aku kerja kat sini tapi aku try jugak cari2 kerja lain , sebab aku anggap kerja yang aku buat nie kerja sementara jek, gaji pun tak boleh go on sangat. hancuss english aku. eh melalut2 aku hari ini hee


semalam aku up status nie dekat FB, ce baca betul2 . .hee aku mmg suka tengok lelaki pergi pasar dengan mak dia, sangat sweett oke bila tengok.hihi nampak sgt aku nie memerhati kan org hahahha cuci mata jap ape salahnye hahaha Semalam balik kerja aku pergi pasar jap, aku nak beli udang, sayur , aku nak masak sebab family aku takde kat umah, tinggal aku dengan aku dgn adik aku jek jadi kenalah masak..huhu  bila dah sampai kat pasar nie , aku parking moto aku kat sebelah kete nie, dia pun baru sampai jugak. pehhh muka mamat nie mcm sorang pelakon nie, aku pun x bape kenal sgt,. kira muka ada market lah, hehhe ko tengok aku nie dah jadi tunang org pun ade masa lagi nengokk mamat lain, hahaha aku tengok jek bukan ngorat ngehngeh =P

Yang buat aku suka tengok bukan sebab muka dia tapi sebab dia pandai pilih ikan oke!!!! mak dia minta dia pilih ikan jadi dia pun pilih ikan yg mak dia suruh, aku terkagum sebab AKU MASIH FAILED UNTUK MENGENALI JENIS IKAN !!!!! yer aku kalau bab ikan aku masih gagal lagi, .Sangat kesiann kan dekat aku.. yang ikan aku kenal adalah ikan pari, ikan parang, ikan siakap,ikan merah, ikan talapia..hamboiii kenal ikan yg besar2 jek heheh ikan haruan ngn ikan keli pun aku x bape kenal sgt sebab rupa mereka kan sama hahaha kembar kot depa nie.

Lagi satu ikan caru nie suka buat aku confius, bukan sebab rupa dia tapi sebab nama dia, kejap org panggil ikan jaket, kejap caru. mak confiuss nokss. mcm en.tunang panggil ikan jaket, terpinga2 aku fikir ikan apelah yg dimaksudkan en.tunang nie, bila dia terangkan ciri2 ikan tue, baru aku tau yg ikan jaket tue ikan caru. ishhh saja jek nak buat aku terfikir2 , cakap jek ikan caru kan senang  . .huuu

Aku tahu Nama2 ikan tapi aku tak tau rupa ikan tue mcm mana hehehhe kalau korang bawa aku ke pasar, yang aku boleh beli udang , sotong tue boleh. tapi kalau korang suruh beli ikan, mmg x boleh , ade kang korang suruh beli ikan selar aku beli ikan caru hahahha.. Tapi aku risau jugak kalau dah kahwin nanti mak mertua suruh pergi pasar beli ikan, terpinga2 aku kat pasar nanti..hee takpe mnyelamat ade, en.google & en.tunang, dia pro bab2 jenis ikan katanya.hahahah

Mebi yang buat aku tak kenal ikan sangat ,  sebab aku tak bape makan ikan sangat, yer aku tak suka makan ikan . kalau seminggu sekali boleh tapi kalau tiap2 hari hadap ikan aku boleh muntah ,ecehhh . Aku nie suka makan ayam, ko hadap aku makan ayam goreng setiap hari pun aku tahan. sebab tue badan aku gebusss mcm hayam hahahhaha

oke, aku nak Cakap trima kasih  kat beberapa orang yang bagi kata2 semangat dekat aku kat entry semalam, In Shaa Allah aku cuba utk kuat menghadapi semua dugaan yang Allah beri padaku. Aminn.

okelah aku nak tido siapkan kerja aku nie, hishhh masih xpuas aty sebab org lain cuti aku kerja huhu

Bye!

* nanti kalau free aku BW umah orang yer!!!!








Terima Kasih Sudi Baca :)

4 comments:

Chic Na said...

sama lah kita keyrah. huhu.. cikna jgn kata nak kenal ikan, siang ikan yg org dah belikan pun tak reti. hikhik.. memang kesian.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

akak bab ikan mmg failed gak...husband akak pandai bab2 ikan ni hihihi

Mrs Velentine said...

hahaha....akak ada sesetengah akak x kenal

Niesa said...

nisa tau ikan kembong je..hahaha...

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.