Pertama Kali rasa Dabai

Assalamualaikum

Salam hari jumaat semua, semoga hari ini lebih baik dari semalam :-) , aku kenyang sudah baru lepas makan mee hoon goreng, adoyai hancus lebur diet aku hahahah 1 ari aku makan 2kali jek tau, tanpa makanan sampingan tau tau tau. tipu jek...hehhehe 

Semalam abg posmen dtg opis aku hantar bungkusan, aku pun terfikir2 bila masa aku ade beli brg on9 bulan nie, rasanye tak ade. Bila tengok dekat bungkusan tue nama pengirim, baru aku ingat Niesa ade pos aku dabai dari sarawak, eh, apa dabai tue, dabai adalah sejenis buah , aku mmg tak pernah makan buah nie,lagipun buah nie hanya di sarawak jek nisa cakap.  


Inilah buah dabai, kalau org sarawak mesti kenal buah nie. Masa mula2 aku tengok buah nie, macam buah kurma pulak hehehe . Nisa ajar kalau nak makan buah nie rendam dulu dengan air suam, lepas tue gaul2 dengan garam sikit baru sedap bila makan. dalam buah dabai ade juga bijinye , kalau belah biji tue dalamnye pun boleh makan jugak. Nisa ade bgtau aku buah nie sedap makan dengan nasi & boleh buat nasi goreng dabai.

Masa memula aku rasa, muka aku terus berubah sebab 1st rasa kot. Tapi semalam lelama mcm rasa sedap pulak hehe aku kalau part makan ape jek tak sedap, semua sedap hahah susah nak bg komen negatif =P . Rasa buah dabai nie mcm lemak2 sikit & masam2 sikit .  Nisa cakap kalau buah nie tak musim hrganye agak mahal, tapi kalau musim dia, harga dia agak murah sikit. Kira buah nie top jugak kat sarawak.

Jadi bagi sesiapa yang tinggal di sarawak silalah bg kat aku buah dabai nie,heheh gurau jek. eh, okaylah nak pergi pejabat pos nie.

Bye!

Terima Kasih Sudi Baca :)

7 comments:

Niesa said...

hammbboii!nak suruh org sarawak pos buah dabai yee..datang la honeymoon kat sarawak ni..kompom!byk makanan yg qira xpernah jumpa..hehe..eh2..promote sarawak plak..hihi

CikZaniff said...

patot cm xpnh tgk & rasa pon.hihi

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

xpenah tgk apatah lg rasa hehehe

Chic Na said...

macam kurma pun ada.

Mimie said...

mcm buah kurma kan

hnahdy said...

mcm buah kurma yang belum dikeringkan..hehe

TiranaAduka said...

ta pun x penah rasa lg.nak sikit!

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.