Petua Moden

Assalamualaikum

da hari jumaat rupenye n da nak akhir bulan ;) hari tue aku ade pos pasal air cokekn, sebenarnye aku nak bagi petua yg agak moden nie, mebi ada yg dah tau petua nie kot. aku dapat petua nie pun dari kakak MR.S . . aku da bape hari batuk-batuk sampaikan nak tido pun tak boleh. tekak nie jgn ckp lah, rasa mcm nak masukkn tgn dlm tekak n garu. -_-''.


kakak Mr.S bagi dua petua , petua yg pertama pakai air coke dan petua yg kedua pakai perahan limau kasturi  . aku pilih yg pertua pertama hee ;) aku mase lunch gigih pegi kedai beli air coke, balik je rumah terus panaskan. 


aku beli air coke dalam tin jek, aku pun guna separuh jek, sebab mcm banyak pulak kalau nak panaskn 1 tin, sebab aku bukan suke sangat air coke nie.


aku panaskan dalam periuk kecik n didihkan sampai hilang gasnye..



Bila da suam baru korang minum dan jgn lupa selawat 3kali , jgn panas2 korang minum , nanti bukan batuk yg baik elak suara korang hilang terus kehkehkeh :D Petua nie agak mujarab kat aku sebab aku rase tekak aku dah tak gatal2 lagi, batuk pn da kurang sikit. Tido jd lena hee . . bagi yg nak try petua nie tapi tetap same jugak maknenye korang kenelah pegi klinik yer .  aku cube petua nie sebab aku kalau mkn ubat batuk bukan mkin baik tapi makin teruk n lagi satu aku tak suke mkn ubt batuk hikhik.



Terima Kasih Sudi Baca :)

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.