Tak Bayar Gaji

assalamualaikum ;)

see , rajin tak aku update blog hehehe.. korang mest pening kn tgk tarikh kat blog aku, aku pn tak tau kenapa  bole jd gonjeng, nasib baik tuan belog tak gonjeng lagi . .hee hari rase mcm malas giler nak pi keje.. malas nak mengadap customer yg gonjeng  cerewet >,<  . .tapi nak buat mcm mane customer always wrong right. 

aku nak story sikit pasal majikan tak bayar gaji pekerja.. sungguh sadis oke >,<  . . nie terjadi kat adik yg aida nie, dia lepas SPM pi keje kedai jual tudung dekat2 ngn rumah aku nie, sementara nak smbung blaja dia keje la cri duet lebih sikit. masa bulan 5 dia kene p PLKN kat jasin melaka,. nak di jadikan cerita dia minta la gaji yg hari dia keje, boleh boss dia tak bg samapai sekarangg pftttttt oke mase adik aku pi PLKN aku tlg mintakn dia ckp tunggu adik blik PLKN baru dia bagi, pastu adik aku dapat tawaran smbung blaja dekat UITM jengka masuk bulan 6 , so adik aku tangguh dia punye PLKN coz nak smbung blaja dulu. adik aku pn egt kalau dia blik nnt sblum pi masuk U boleh minta gaji dia bln 4 tue, bole ex boss dia ckp tunggu cuti skola nanti..peh mcm ce**** kn, oke cuti skola pn da mula, bole pulak boss dia ckp putar, kejap ari sbtu kejap ari kahmis la, last2 smpai adik aku p U x dpt2 gak gaji bulan 4 dia tue.. 

Dah la aku tgk adik aku keje kat ctu separuh mati, nak dpat cuti jgn harap lar kalau dpt.. pastu bole kalau time adik aku cuti dia tpn suwo adik aku dtg keje. kiteorg pn bukan tak mampu tapi kalau adik aku dpt gaji tue, dapat la jugak dia cover2 duit blnja dia kat sana. nasib baik pa.cik2 yg lain bantu adik aku, sebelum adik aku pi U, aku ade bg jugak duet utk dia blnja.

Tapi smpai sekarang aku mcm menyirap jek dgn exboss adik aku tue, mmg tak la  aku nk beli kat kedai dia tue. aku dgr  pkeja kt situ cter dgn aku, baju2 n tdung2 yg dijual byk kene curi, aku pn cakap la '' macam mane tak jadi mcm tue, kalau kite berniaga pn tak jujur, gaji pkerja pn tak bayar'' ..agak kejam jugak kn ayat aku tue, huhuhu

oke lar, mkin aku cter makin menyirap pulak dgn exboss adik aku tu..

bye ;)


Terima Kasih Sudi Baca :)

No comments:

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.