Jaga Adab!!

Assalamualaikum

Salam Jumaat semua, semoga hidup kita di redhai Allah dan hari ini lebih baik dari semalam :) hari aku g cepat oke, pukul 7.50 dah tercongok dkat depan meja mak.cik jual kuih . .kuikui aku mcm biasa ar beli karipap jek, makan hari2 pun tak jemu..ngehngeh :P Rindu pulak dgn en.tunang,eh tertiba tercakap pulak . :P

Sebenarnye aku nak cerita pasal satu kes semalam, aku pergi kedai runcit nie, aku nak beli air kotak laici, tertiba tekak tergoda dgn bau laici, so pergilah aku kedai nie. oke nie perbualan aku dgn cashier dekat situ.

Aku : kak, air nie berapa yer satu?

Cashier : Sabar Boleh tak, nampak tak ade customer ni.

Aku : oke

Cashier : rm1.20 , * terus rampas air kotak tu, hempas2 sikit & scan*.

aku : kurg ajar betul *cakap dalam hati*

Kalau korang kat tempat aku, korang rasa marah tak?? ye aku sangat marah, sebab aku beli, aku bayar bukan minta sedekah pun atau free, tapi layanan manusia nie mmg sangat2 teruk. yang aku tak boleh tahan tue, dia rampas air kotak tue kat tangan aku dan terus scan. Kalau ikutkan aku, nak jek blahh, tapi keluarga aku ajar hormat orang. aku diam jek. 

Sifat aku , kalau org tue sekali dah buat mcm tue, sorrylah aku nak g kedai tue lagi. Layanan yang sangat buruk, bukan aku minta layanan 1st class, tapi adab tue jaga sikit, kalau ko ada masalah letak tepi dulu oke, jangan nak masukkan masalah ko kat tempat kerja. mencik betul aku.  oke2 cool qirah :)




jum g kedai wa, jum jum  kata adib




Terima Kasih Sudi Baca :)

8 comments:

Chic Na said...

lepas tu konfem tak pegi dah kedai tu. huhu..

Niesa said...

kalau niesa..terus cakap terima kasih pastu nyanyi lagu budi bahasaaaa..budaayyaa kittaaa..hahaha..

lelamaisara said...

hahha..memang kurang ajar tu..haisssss

♥♥ Mas ♥♥ said...

salam..
keyrah mas nk mintak izin nak tag keyrah untuk segmen ni
http://najaha-abdillah.blogspot.com/2013/02/segmen-follow-sambil-tutup-mata-by-lia.html

Acik Riotaro said...

ouchhh..skitnyer hati..
mau da yg kne maki

Mieya Atiera said...

eeiii. teruknya perangai. Macam mana lah pelanggan tak lari.

MaMa Rey said...

layanan yg mengeramkan hati..huhu..
nasib baik qirah ok je..saya pun kalau mcm tu kompem tak nak dtg lg..

hana hadi said...

casher mana boleh cmtu. report kang..

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.