Solidarity With The Palestinian Prisoner On Hunger Strike

Assalamualaikum  . .
hari ini rase ngntuk sangat, mane tak ngntuk malam semalam aku tidur pukul 2 pagi , buat ribbon..aku skrg tgh nak buat bisness ckit, xpe nanti kalau da siap semua, aku update pasal bizness aku yer.. hee :) dari semalam dgn hari ini aku perasan kat facebook ramai yang tukar DP tanda mogok lapar. info yang aku dapat dari belog nie gambar-gambar yg depa dok tukar tue ade simbolik.


SIMBOLIK PENUKARAN DP

1. gambar di atas adelah simbolik kepada tahanan palestine yang dipenjara.

2. Coklat adalah warna pakaian yang dikuatkuasa oleh perkhidmatan penjara israel ke atas tahanan pelestine

3. Logo disebelah kana bermaksud SHABAS , ia adalah singkatan bagi perkhidmatan penjara israel.


Tujuana kita menukar  DP menggunakan avatar untuk memberi kesedaran dan peringatan kepada orang ramai tentang saudara islam kita yang kini dipenjara di israel dan sedang mogok lapar. menurut info yang aku dapat nie mogok yang terbesara tau. Secara logiknye memang kita tukar dp nie tak membantu ape-ape , tapi secara tidak langsung masyarakat akan tau ape yg sedang berlaku. kita patut mendoakan mereka, kerana mereka adalah saudara seislam kita.



Aku punda tukar DP dgn gambar nie , haruslah comel yang aku buat DP hee .. aku mendoakan mereka disana tabah dgn dugaan yang diberikan ..aminnn

okelah aku nk buat kerja aku, esok da nak kena hantar..

bubbye ;)


Terima Kasih Sudi Baca :)

No comments:

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.