Selamat Hari Ibu :)

Asslamualaikum..
selamat hari ibu kepada ibu-ibu diseluruh dunia :)  untunglah bagi sesiapa yang masih ade ibu lagi .. aku hanya hadiahkn AL-fatihah sahaja kepada mak aku. :(  Da 8 taun mak pergi bertemu-NYA , aku redha atas pemergian mak. mak aku meninggal mase umo aku 13 tahun , mak aku meninggal sebab sakit kekurangan darah merah , aku lupe lar nama saintifiks dia. masa dia hidup, aku lar anak kesayangan dia , mak aku memang garang tapi kalau ngn aku mesti dia cair , sebab dia penah cakap 4 taun kawen baru dapat aku, jadi aku nie terlebih manja. mak aku sayang semua dengan anak-anak dia :) mak aku tak pernah pn beza2kn antara aku dan adik2 aku. walalupn 13taun jek aku hidup dgn mak aku , banyak kenangan aku dgn mak. Dia lah pelindung aku, dia lah pendengar setia, dialah sahabat aku, dialah pemujuk aku. 

Mak aku  memang selalu utamakn kami , kadang2 dia tak ade duit , dia tetap adekn walaupn lmbat. Mak aku memang tegas , dia paling marah kalau tak solat atau tak belajar. tegas2 mak aku, dia suke kongsi cerita dengan aku, sbb dia anggap aku nie mcm kawan dia jugakz :) aku pernah jugak kena rotan dgn mak aku sebab melawan ckp dia, peh lebam kaki aku kene sebat, aku tau dia buat mcm tue utk kebaikan aku juga. Kalau korang nak tau mak aku nie cepat touching , aku pernah cakap dgn dia dulu '' mak, kaka syggg sgt ngn mak, mak kn kwn kakak'' ..automatik air mata dia meleleh.. :'( 

Mak aku pandai masak tau , aku rindu sgt dgn masakkan dia :'( .. dia kalau masak xpernah tak sedap, mesti sedap. lauk dia paling sedap asam pedas.pehhh meleleh kalau makan. tapi sejak mak aku dah tak ade, dah tak ade lagi asam pedas yg sedap macam mak aku buat :'( tapi pa.su aku cakap aku pndai masak macam mak  ;)  mak aku mula sakit bln 7 taun 2004 , mula2 suspect denggi rupanye dia kekurangan darah merah, aku lar yg jaga dia masa kat hospital, mase tue mmg kerja aku ponteng sekolah jek sbb nak jaga mak aku.  sejak tue mak aku dah tak mampu nak buat ape2 , dia hanya terbaring jek . badan dia pn naik susut, mase mak aku sakit aku tak boleh langsung berengggang dgn dia, Abah pulak uruskn adik2 aku. 

masa akhir bulan 8 , mak makin teruk  da tak boleh jalan. makin lemah, . mak minta abah anta mak kat rumah ma.uda kami kat kota tinggi, tapi sebelum anta mak kat kota, mak ade pesaan kat abah jaga kami adik beradik dgn baik. selepas tue, kiteorg anta mak ke umah ma.uda, dia ckp nak tinggal sane, abah ikutkn aje. mase 5/9 mak mkin lemah, tp dia still bole bercakap.dia pesan kat aku jangan nanges, jaga adik2, jaga maruah, jangan nakal :'( mase tue perasaan aku mcm nk ape nth, yang penting aku menangis jek. mak peluk kami adik beradik dan abah. lepas asar, mak nazak , dan abah ajar mak mangucap. tepat pukul 5 pergi tinggalkn kami semua :'( 

sejak tue kehidupan aku dah lain tanpa mak, jiwa aku kusut sangat.  naik form 2 aku masuk asrama sbb abah nk aku fokuskn kat study , dia ckp dia boleh uruskn adik2. tapi umo abah pn tak pnjang, selepas 5 bulan mak pergi , abah pn bertemu dengan-NYA , sebab sakit :'( .sejak tua kau jadi anak yatim piatu. selepas abah pergi , pak.usu dan mak.usu yg jga aku, da 8 taun aku duduk dgn pak.usu, alahamdulilah pa.usu jaga aku dengan baik , aku da anggap diaorang macm mak dan bapak aku :) 

baru-baru nie, ma.uda aku telah kembali ke rahmatullah, dia meninggal secara mengejut. AL-FATIHAH buat ma.uda aku. 

okelah da penat taip, aku nak chaww dulu..hee aku ucapkan lagi sekali SELAMAT HARI IBU SEDUNIA ;)

bubbye...




Terima Kasih Sudi Baca :)

No comments:

 
All Right Reserved To Cik Keyrah . Full Edit By Cik Rose Cute.